logo
 

НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА

РУССКИЙ ЯЗЫК

Цель: совершенствование лексико – грамматических навыков говорения по теме "Школа" в устной речи учащихся в монологической форме.

Задачи:

активизировать лексику по теме "School";

развивать умения и навыки монологической устной речи на основе услышанного;

развивать аудитивные умения и навыки;

актуализация орфографического навыка;

развивать мышление, память;

учить слушать друг друга.

Оборудование: раздаточный материал: кроссворды, карточки с текстами стихотворения, учебник. ТСО: аудиозапись стихотворения "School Days", аудиозапись "People’s abilities"; компьютер.

 

Ход  урока

 

I. Организационный момент. Приветствие. Знакомство с темой.

Т (учитель): Hello, boys and girls! Today we continue speaking about school and we’ll speak about our school and your favourite subjects. You have known and learned a lot of words concerning this theme.

II. Основная часть урока.

1. Повторение лексики. Фонетическая зарядка.

Now say, what words are associated with this theme.

Учащиеся называют слова:

uniform, teacher, books, school textbooks, subject, lesson, desk, marks, pen, classmates, punishment, compulsory, optional, timetable, study, pencil.

2. Речевая подготовка.

T: Well done. And now listen to the poem "School Days" and answer my questions.

Учащиеся слушают  стихотворение "School Days". Учитель беседует с учащимися по содержанию прослушанного.

- Do you agree with the poem?

- Do you agree that school is a very important thing for every student?

- Were your parents happy at school?

- Are you happy at school?

3. Активизация лексики. Практика монологической речи.

T.:  What are the advantages/disadvantages of school life?

Учащиеся выказывают свое мнение о преимуществах и недостатках школы, используя лексику из упражнения 46 стр. 71.

Possible answers: P.1 I like school because it’s fun. My friends study there. I enjoy school life and friendship. P.2 I don’t like school because there are too many rules. I don’t need so much knowledge. P.3 I like school because I like to study. We have interesting subjects and learn new things. I like working hard at school and I was bored at home during the holidays.

T: I see that most of you like school, and I hope you go there to get new information and become smarter. Do you remember the names of the subjects? Now try to fill in the gird!

Учащиеся разгадывают кроссворд , вписывают названия предметов.

T: Good. You remember the names of your subjects.

Учитель задает учащимся вопросы. Учащиеся отвечают на них.

- Can you choose your subjects?

- What subjects are compulsory?

- What subjects are optional?

- What do you think is the most important subject?

- What is your least favourite subject?

4. Активизация лексики (повторение пройденного).

T: Very well. What do you do at the lessons?

Учащиеся рассказывают, что они делают на уроках.

Possible answers: P.1 We learn new words and translate texts at English lessons. P.2 We solve difficult problems at Maths lessons. P.3 We learn how to use computers at I.T. lessons.

5. Практика в аудировании.

T: I see you are good pupils and you do much at the lessons. Now I suggest our discussing the following question – what can you do well? You know, people’s abilities are different. Some people are good at one thing. Some others are good at a lot of things. Is it possible to be good at a lot of things? What is better? Listen to the pupils’ opinions and say if you agree or disagree with them. What is your opinion?

Учащиеся слушают магнитофонную запись, выделяют главные идеи и предлагают свои.

6. Просмотр презентаций.

T: We have already discussed a lot of points. Now we listen to P. (имя ученика). She/ He prepared a project about her/ his favourite subjects. Let’s listen to her/ him.

Учащиеся представляют свои проекты на тему: "My favourite subjects".

T: Thank you. I see you go to school mostly because you like to study.

III. Заключительная часть урока. Подведение итогов урока. Выставление оценок.

T: Everybody was very active today. Everybody tried to share his opinion so I think I should give only good and excellent marks today. And I want you to work this way at every lesson. Our lesson is over. Good-bye.

Окончание урока. Выставление оценок. Комментарии к ним.

 

Калькулятор расчета монолитного плитного фундамента тут obystroy.com
Как снять комнату в коммунальной квартире здесь
Дренажная система водоотвода вокруг фундамента - stroidom-shop.ru

Поиск

МАТЕМАТИКА

 
 

Блок "Поделиться"

 

 

Яндекс.Метрика Top.Mail.Ru

Copyright © 2021 High School Rights Reserved.