logo
 

НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА

РУССКИЙ ЯЗЫК

 

Цели урока:формирование навыка говорения о долге и обязанностях по содержанию домашних животных с использование модальных глаголов must/ mustn’t.

Задачи:

Повторение материала прошлого урока "Housework”, повторение времени Past Simple в утвердительных и отрицательных предложениях, повторение неправильных глаголов, развитие навыка предсказать содержание рассказа по картинке (predicting),

Развитие навыка дополнить незаконченный отрывок рассказа, развитие навыка составления диалога по образцу, развитие навыка перевода с русского языка на английский, развитие навыка письменной речи- написать инструкцию по содержанию животного, развитие навыка аудирования – выслушать инструкцию по содержанию домашнего животного и навыка догадки – угадать его.

Воспитательные задачи: прививать чувство ответственности за своего питомца, бережного и внимательного к нему отношения, воспитывать самооценку, учить работать в сотрудничестве- в парах, в команде, доброжелательному отношению к высказываниям своих товарищей.

Новый речевой материал: clean up after your pet, house-train your pet, leave a dog on the playground.

Новая грамматическая форма: must/ mustn’t.

Оборудование:

Интерактивная презентация;

Интерактивная доска как инструмент;

Иллюстрации;

Диск к УМК;

Компьютерное обеспечение;

Текст песни;

Учебник.

Работа индивидуальная, парная, групповая, ролевая игра - диалог мамы и сына (дочери) о том, как ухаживать за домашним питомцем, игра "угадай домашнее животное", здоровье сберегающие технологии – зарядка.

Ход урока

I. Приветствие.

Учитель: Hello, children. How are you today? (Спрашиваю несколько учеников.)

Ученик: I’m fine, thank you.

Учитель: And you?

Ученик: Thank you. I’m fine too.

Учитель: let`s sing a song about dreams. (на столах лежит текст песни, звучит музыка, учащиеся поют песню). Песня о животных.

II. Основной этап.

Учитель: Let’s revise some material from the last lesson. We learned Past Simple Tense. Look at the board? Please and tell me how do we form it? (слайд с таблицей простого прошедшего времени). Презентация – приложение 1

V –

V2

Do –

did

Feed –

fed

Take –

took

Make –

made

Give –

gave

Have –

had

Leave –

left

Keep –

 kept

(на интерактивной доске учащиеся прописывают вторую форму глаголов)

Are these verbs regular or irregular? Who can answer?

Ученик: Irregular.

Учитель: Right you are.

Repeat them all together after me.

Ученики повторяют глаголы за учителем.

Учитель: And do you remember the past simple form of regular verbs?

Ученики: к основной форме глагола добавляется окончание –ed.

Учитель:ОК. Now tell me, please, the following verbs in the Past Simple:

Интерактивная доска (совмещаем глагол и его форму для простого прошедшего времени)

Water, walk, brush, clean, train, bath , play.

Учитель: Do you remember how the negative form looks like.

Ученики: did not +V.(основная форма глагола). Презентация.

Учитель: Form the negatives from the following verbs: do, feed, take, make, give, have, leave, keep, water, brush, clean, train, bath, play. (устно)

Ученики образуют отрицательную форму глаголов в Past Simple.

Учитель: Now you are ready to answer my question: What did you do or didn’t you do yesterday?

Учащиеся составляют предложения на компьютерах, а затем отвечают.

Use the correct form of the verbs. Make positive and negative sentences.

Yesterday

Last week

Last month

Last Sunday

I

she

he

we

they

you

do the washing up

do the dusting

do the hoovering

do the shopping

do the cooking

water the plants

feed my pet

make my bed

take out the rubbish

walk my dog

play with my pet

brush my dog

want to do my home task

bath my dog

leave my dog alone on the playground.

Учитель: Now please, ask your neighbor about what did he do yesterday? (работа в парах: учащиеся спрашивают друг друга)

Физминутка: разминка. Now listen to carefully and say the name of animals. Загадки про животных

Учитель: That’ll do. Thank you. Now we’ll talk about what you must do and mustn’t do if you have got a pet. Look at the slide, please. At first I want to tell you about modal verb «Must». Look! (слайд презентации)

We use must or mustn’t to express duties and obligations (долг и обязанность).

I/ you/ he/she/it/ we/ they

must

mustn’t

play with your dog.

Dogs like playing with boys and girls.

give your dog chocolate.

Chocolate is not good for dogs

Учитель: Translate the sentences:

You must play with your dog.

You mustn’t give your dog sweets and chocolate.

Учитель: Let's talk about how to look after (ухаживать) your dog, what you must and mustn’t do if you have got a dog. Make as many sentences as you can on your computers. (составляем предложения на компьютере)

You must

You mustn’t

walk your dog twice a day.

give your dog sweets and chocolate.

feed it.

give it too much food.

brush it.

bath it.

play with it.

clean up after it.

house-train it.

take it to the vet if it is ill.

brush your dog’s teeth.

clean its ears.

have it in your bed room

leave your dog alone on the playground.

Ученики составляют предложения и читают их.

Учитель: Thank you. Well done.

Учитель: Thank you. Now, please, open your books, page 100-101 and look at the picture attentively. Whom can you see in the picture?

Ученик: I think, a boy and his mum

Учитель: Right. It’s Max and his mum. And they have a dog. Now you are going to read the story about Max and his dog. What do you think the story will be about? Did Max want to have a dog? Did he want to look after it?

Ученики: I think, he wanted to have a dog, but he didn’t want to look after it.

Учитель: Children, read the text from ex. 2a, page 101 and match the paragraphs to the pictures. Match the letter of a paragraph to the number of a picture. Who is the first, raise your hand.

Ученики: Picture 1 – letter d, picture 2 – letter b, picture 3 – letter a, picture 4 – letter c.

Учитель: Correct.

Учитель: Now form 4 groups. Try to complete the paragraphs of the text in ex. 2a, page 101. Group 1 – paragraph A, group 2 – paragraph B, group 3 – paragraph C, group 4 – paragraph D.

Ученики работают над составлением продолжения текстов. Через 3 минуты команды читают текст по очереди так, чтобы получился связный рассказ.

Учитель: Is this story typical? Are you like Max? Or are you a good pet-owner?

What you must do to look after your pet?

Ответы учеников: I think I’m not like Max. I like my cat. And always look after it. I must feed it, play with it, brush it.

Другие ответы учеников.

Учитель: Thank you for your answer. Now let’s translate some sentences from Russian into English. (Ex. 3, page 101). Don’t forget to use must/ mustn’t .After that tell me, please, what pets these instructions are for? ( на доске слайд с примерами перевода предложений).

Нельзя давать ей хлеб.

Кормить ее нужно зерном.

У нее должен быть небольшой пруд, где она может плавать.

Вода в пруду должна быть чистой.

Ученики переводят. Отвечают на поставленный вопрос.

Учитель: At the end of the lesson let’s have a play. Task to each group – think of a pet and prepare 4-5 instructions about how to look after it. Each group reports their instructions, the others listen and guess what pet these instruction are for. I give you 3 minutes to prepare.

Подготовившись, ученики отвечают: одна команда зачитывает инструкции, другие отгадывают животное.

III. Заключительная часть урока.

Учитель: Thank you very much for your work. Write down your home task.

Student’s book, ex. 4 on page 101, ex. 1 and 2, on page 64 in the workbooks. Next time we’ll talk about virtual pets. See you soon. Good-bye.

 

Калькулятор расчета монолитного плитного фундамента тут obystroy.com
Как снять комнату в коммунальной квартире здесь
Дренажная система водоотвода вокруг фундамента - stroidom-shop.ru

Поиск

МАТЕМАТИКА

 
 

Блок "Поделиться"

 

 

Яндекс.Метрика Top.Mail.Ru

Copyright © 2021 High School Rights Reserved.